vrijdag 16 december 2011

How I.. did the rozes eye

Om de look helemaal af te maken laat ik vandaag zien hoe ik de oog look maakte van Rozes hair die ik woensdag lied zien. Een vrij smokey look met wing eye liner, maar verschillende opties zodat je deze helemaal eigen kan maken.






Ik begin met een vrij dekkende foundation, Catrice, photo finish, ik heb de lichtste kleur. Daarover heen een compact poeder, een blush en een bronzer.


De bronzer gebruik ik onder het jukbeen om m'n gezicht meer vorm te geven. De blush om een "gezond" kleurtje te krijgen op de appeltjes van mijn wangen, op de jukbeenderen heb ik nog een highlight gedaan, dit geeft je een wat frissere uitstraling. (ik ben deze vergeten te fotograferen)


Hierna breng ik een oogschaduw basis aan op het ooglid en daar onder.
Op het bewegend ooglid zit kleur linker kleur van het Rimmel quatro, een zacht roze kleur, de highlight kleur zit onder de wenkbrauw. 
Hierna breng ik de rechter kleur van deze quatro aan over de arcadeboog.


Over deze licht paarse kleur gaat alleen in het buitenste hoekje nog een donker rood/bruine kleur.
En als je het nog donkerder wil zoals ik doe ik hier overheen nog een zwarte kleur oogschaduw,

Tussen door blend ik de kleuren steeds zodat er een mooie overloop komt.
Onder het oog breng ik een zwarte kleur oogpotlood aan, tot net voor m'n iris, dit hoeft niet heel netjes zoals je ziet.
met de rood/bruine kleur vervaag ik het lijntje.
Nu heb ik het nog feesterlijker gemaakt, als je dat zo zou kunnen zeggen, door een wing eyeliner te maken. Ik heb voor een kort lijntje omhoog gekozen.

Hier zie je een duidelijk verschil wat een zwarte lijn op de waterlijn van je ogen doet. Ik heb links nog niets en rechts een lijn tot net voor m'n iris aan de onderkant aangebracht, maar ook aan de boven kant van het oog. Hierdoor wordt de look veel donkerder en lijken de wimpers veel voller.
Produchten die ik heb gebruikt:
Rimmel glam eye's, etos, essence, catrice eye brow cit, Catrice Mascara, essence oogschaduwbasis, essence i love rock eyepencil, elf creme eyeliner.

Wat ik het mooie van deze look vind, is dat je zelf kan bepalen hoe donker je het zou willen, hoe clasic of juist heel glemmor door bijvoorbeeld extra glitters nog toe te voegen. Met wing zonder wing.. heel variabel, simple en ideaal voor de komende feest dagen..