woensdag 14 december 2011

How I.. did this rozes hair

In het artikel I love Winter, Gala glamour, had ik deze haar styling al even laten zien. Vandaag laat ik zien hoe ik deze maak. Een super simpele, maar vooral snelle manier om je haar op te steken, leuk voor een gala, diner en komen de feest dagen..


Hier heb ik m'n haren de dag hiervoor gewassen, maar als ik het zou wassen moest ik het eerst drogen en stijl maken, omdat ik nogal eigenwijs haar heb. 

Gister heb ik dus m'n haren gewassen, stijl spray er in gedaan voor bescherming tegen het föhnen en een mousse om het in model te houden. Aangezien het vandaag nog niet nodig is om m'n haren te wassen doe ik er geen extra producten in voor dat ik begin, deze zitter er dus nog een beetje in.
Ik kam alles naar een kant toe, ik vind het mooi om een plukje voor m'n oor te hebben, dus deze laat ik er vast uit. Ook kies ik er voor om het haar met haarklippen vast te zetten, dit zou ook met bobby pin's kunnen, maar in dit deel van m'n haar glijden deze nogal snel uit. 
Voor de andere kant geld het zelfde. M'n pony en een lok voor m'n oor hou ik zo en de rest spelt ik vast vlak achter het oor.

Deze twee plukken die ik net heb vast gespeld, word de eerste cirkel knot. 
Deze pluk draai ik een paar keer rond, het uiteinde hangt nu aan de buiten kan, maar deze moet aan de onderkant dan krijg je een mooi rondje.
Deze zet ik vast met een paar bobby pin's, het licht er een beetje aan hoe strak en stevig je het wilt hebben. Ik heb er nu twee in zitten maar als ik echt zou gaan dansen zou ik er wat meer in doen zodat je zeker bent dat het de hele avond goed vast blijft zitten.

Ik hoop dat het een beetje goed te zien is, met m'n donkere haren is het lastig misschien. (leuk ook die troep op de achtergrond, zijn tasjes vol cadeautjes van de sint)
Met de rest van het haar doe ik het zelfde, hier heb ik het vrij los en grof gemaakt de tweede cirkel.
 Je zou het ook wat strakker kunnen doen (aan te raden voor als je gaat dansen)
Als laatste steek ik er een bloem in, hier een mooi zacht roze kleur. 
Je kan die tweede cirkel knot zo strak of los maken als je wilt, voor een diner vind ik het wel mooi als het zo losjes zit.  

















Met een krultang kan je de losse plukjes nog een krul geven, mijn haar valt toevallig zo. Als laatste nog wat haarspray om alles zo te houden en klaar..