zaterdag 17 december 2011

EOTD, A daylight smokey look

Ik hou echt van donkere oogschaduwen, donkere kleren, eigenlijk heb ik heel veel donkere kleuren in mijn stash, woning, kledingkast.. Ik draag donkere kleuren dus ook makkelijk over dag, maar ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een smokye dark eye overdag zou dragen, daarom vandaag een wat lichtere versie, maar ik kon het toch niet laten net even iets meer aan dat alleen toe te voegen..

Over het hele oog heb ik een nude-achtige tint aangebracht. Dit is een matte highlight kleur die ik veel gebruik. Maar voor nu vind ik dit in combinatie met een glitter zwarte kleur erg mooi en maakt het een stuk rustiger.

In het buitenste ooghoek heb ik twee kleuren aangebracht, een crème blauwe kleur en een zwarte glitter kleur die door de crème ondergrond extra goed pakt.
Onder het oog zit de crème blauwe kleur tot ongeveer m'n iris.  Als je het wat rustiger zou willen zou je deze weg kunnen laten. 
Door met een fluffy kwast alles goed te blenden krijg je een mooie overloop van kleuren. ik blend de kleur op het bewegend ooglid door nog eens met deze fluffy kwast een beetje highlight te pakken en heel zachtjes over de twee kleuren te vegen waardoor deze mooi in elkaar overlopen. Dit zelfde doe ik over de arcadeboog. 

Nog iets waar ik erg van hou zijn eyeliners, vooral met een wing er bij. Ik zal de volgende keer proberen minder enthousiast te zijn met mijn opmaken, waardoor ik een foto kan maken voordat ik klaar ben, zodat je kan zien wat het verschil is. 
Met of zonder wing, ik vind het een prima draagbare look voor een gezellige zaterdag middag.