woensdag 21 december 2011

Week of books, Schemering

Geïnspireerd door boeken, een van mijn favoriete series, is tja de Twilight scala.. Gewoon een heerlijk boek voor meiden om in weg te dromen, spannend en wie wil er nou niet Bella zijn.. (eigelijk niet maar..)

Ik heb deze serie echt binnen drie weken uit gelezen, ik moest en zou weten wat er komen ging. Ik raakte geïnspireerd door deze afbeelding, de actrice Kristen Stewart, of eigenlijk meer door deze make-up look die zij draagt.

Een hele mooie simpele soort van smokey eye's. Een donkere lijn aan de binnen rand van de ogen, met daarom heen een vrij dikke smokey bruine kleur. De neus brug is zoals je misschien wel ziet erg geshaped. hierdoor lijkt de neus smaller maar ook lijkt de neusbrug wat vierkant.

De wenkbrauwen zijn strak en scherp, op de lippen draagt ze een vrij natuurlijke kleur, misschien zelfs wel alleen een lip balsem.

Onder het jukbeen is een mooie bruine bronzer aangebracht, wat haar gezicht meer vorm en kleur geeft. Een super mooie zachte look vind ik, een waar haar ogen echt doen uitspringen. 


Ik ben begonnen met een zwarte oogpotlood aan te brengen op de waterlijn zowel onder als boven. Hierna heb ik in het buitenste hoek van het oog nog wat van deze kleur aangebracht. 


Met een smal kwastje heb ik deze vervaagt met een bruine matte oogschaduw. Hierna ben ik met deze kleur over de arcadeboog gegaan. 


Dit keer ga ik iets verder buiten het ooghoek dan anders. En eigenlijk vind ik het wel mooi, de ogen lijken veel groter hierdoor. Als je met je vingers voelt, voel je de oogkas zitten, tot aan dat bot ben ik gaan blenden met deze bruine kleur.

Vanaf de arcadeboog heb ik met een fluffy kwast de kleur aangebracht, deze maakt de look veel zachter en laat de kleuren mooi overlopen. 


Een matte highlight zit onder de wenkbrauw, in het binnenste ooghoek en onder het oog om wat meer wakkerder er uit te zien.  De donkere kleuren maken het oogwit super helder en de bruine kleur geeft erg veel diepte aan de ogen.


De wenkbrauwen hadden nog wel wat strakker gekunt. Ik wilde weer eens dit proberen met een wenkbrauw potlood te doen, maar ik ben hier niet zo tevreden over. Volgende keer gebruik ik liever een wenkbrauw poeder.

Op de appels van m'n wangen zit een licht roze blush, onder de jukbeenderen de bruine oogschaduw, maar hierbij moet je wel oppassen dat je geen vlekken krijgt zeker omdat deze oogschaduw (van Catrice, Go charlie brown) erg gepigmenteerd is.


Ik draag verder niets op m'n lippen, eventueel zou ik wat lip balsem op kunnen doen om deze look helemaal af te maken.