vrijdag 23 december 2011

Week of books, wishlist

 Ik neem helaas te weinig tijd om te lezen, wat ik altijd zo jammer vind. Hierdoor gun ik het mezelf niet om nog meer te kopen. Dat mag pas als ik eerst weer wat gelezen heb. Toch zijn er een aantal boeken die op mijn wishlist staan..



Sneeuwstorm en amandelgeur, Camilla Läckberg


Het is een week voor kerst. Politieman Martin Molin reist met zijn nieuwe vriendin naar een eiland voor de Zweedse kust voor een weekend met haar familie. Als ze net zijn aangekomen steekt er een sneeuwstorm op waardoor het eiland volledig afgesneden raakt van de buitenwereld. Molin maakt kennis met zijn kleurrijke schoonfamilie. Aan het hoofd staat de steenrijke grootvader Ruben. Hij bouwde gedurende zijn loopbaan een groot zakenimperium op. Nu leiden twee van zijn zoons de firma. Ze presteren onder de maat, laat Ruben hun tijdens het diner op de eerste avond weten. Ook andere familieleden moeten het ontgelden. Grootvader is het zat dat iedereen op zijn zak teert. Daarom heeft hij onlangs zijn testament aangepast: na zijn dood zal er niets naar de kinderen gaan. Het is schokkend nieuws voor de familie.


Dit lijkt me een heerlijk boek.. wij hebben zelf een vrij kleine familie, en met kerst kom ik bij mijn ouders en broertjes, de andere dag bij m'n vriend z'n ouders en broer. Heel klein en super gezellig.. Daar hou ik van. Mijn ouders hebben ook een eigen zaak, waar ik werk als assistend bedrijfsleider.. Altijd spannend of je deze baan waard bent. Dat is ook wat mij aanspreekt van dit boek, een familie dat gewoon gezellig samen komt, een leuke tijd te gemoed verwacht te gaan, een familie bedrijf, heeft zo veel inpect op een gezin. Je moet het willen en kunnen. Ik ben dus erg benieuwd naar dit boek. 

Voor ik ga slapen, S.J. Watson
Christine wordt s ochtends wakker in een vreemd bed, in een vreemd huis, naast een man die ze niet kent. Ze herinnert zich niets van wat er die nacht is gebeurd en besluit snel haar kleren aan te trekken en naar huis te gaan. Maar dan ziet ze zichzelf in de spiegel. Christine herkent zichzelf niet: ze is veel ouder dan ze dacht.De man vertelt haar dat hij Ben heet en dat ze al tweeentwintig jaar getrouwd zijn. Dat ze in haar eigen huis is. En dat haar geheugen jaren geleden is aangetast door een ernstig ongeluk. Elke nacht als Christine gaat slapen worden haar herinneringen gewist. Elke ochtend opnieuw moet iemand haar vertellen wie ze is.

Dit doet me denken aan de film 40 first date's.. wat een heerlijke romantische komedie is. Dit boek schijnt een meeslepend verhaal te zijn, waar ik erg benieuwd naar ben. Een detective, meeslepende triller lijkt het mij.

Honingval, Unni Lindell,

De zevenjarige Patrick neemt op zijn route van school naar huis vaak de verboden weg door een dichtbegroeid park. Vanmiddag is hij niet thuisgekomen. Elna Druzika, een jonge cateringmedewerkster, is vandaag niet op haar werk verschenen. Ze blijkt te zijn doodgereden op een industrieterrein, maar heeft verwondingen die niet door de aanrijding kunnen zijn veroorzaakt.

Een onderzoek wordt ingesteld en inspecteur Cato Isaksen wordt op de zaak gezet. Al snel wordt duidelijk dat de verdwijning van Patrick en de moord op Elna samenhangen. 


Ik hou van trillers, meeslepende verhalen, en ik koop boeken waarvan alleen de titel of de kaft mij aanspreken. En dit is daar een van, een interessante kaft waar ik nieuwsgierig wordt van het verhaal, een boek voor op mijn wishlist