vrijdag 27 januari 2012

Hoe ik mijn kwasten schoonmaak..

Bij de lidel kocht ik deze gezichtsreinigingsdoekjes, het leek mij makkelijk om deze te gebruiken voor het afhalen van mijn gezichts make-up aan het einde van de dag.
Helaas zit er te veel parfum in dit product, waardoor ik deze niet voor mijn gezicht gebruiken kan, want daar reageer ik nogal snel op..



Dus ik besloot deze doekjes dan maar te gebruiken om mijn swathes van mijn arme af te halen, maar vooral gebruik ik deze om mijn kwasten snel schoon te maken.. Eeens in de zoveel tijd doe ik dit grondig met water en milde zeep, zodat echt alles viesigeheid en kleur er uit zijn. Maar deze doekjes gebruik ik elke dag nadat ik mijn make-up heb aangebracht.





Door een paar keer heen en weer te wrijven over dit doekje gaat het meeste van de kleur wel uit mijn kwast, zodat ik deze de volgende dag zonder de bijvoorbeeld achtergebleven zwarte kleur, gebruiken kan.

Deze doekjes ruiken trouwens net als zwitsel! heerlijke geur toch? Omdat het een vochtig doekje is zorg ik er voor dat de haartjes niet de verkeerde kant op staan terwijl het droogt. Ik laat de kwasten drogen in de potjes waar ze altijd staan. Ze drogen snel, zijn redelijk schoon en ik kan ze voor mijn volgende look gebruiken de volgende dag zonder dat er nog zwarte kleur resten in de kwast zitten..