vrijdag 6 januari 2012

LOTD, Royal green

Een nieuwe look of the day, Royal green. Ik maakte een aantal weken geleden een Royal blue look, nu voegde ik er nog wat producten aan toe voor een nieuwe combinatie.
Ik maakte een look met veel producten, een meer kleuren dan anders.. Om met de basis te beginnen gebruik ik als eerst een foundation, momenteel gebruik ik de Photo finish van Catrice, in de lichtste kleur. Hier overheen gaat een poeder die de glans wat neutraliseert.




Ik gebruik daarna twee blushes van essence, een donkere kleur om de contouren van mijn gezicht te accentueren, een licht roze voor een zachte blush kleur, wat een natuurlijk effect geeft.

De bruine blush breng ik onder mijn jukbeenderen aan en de licht roze op de appeltjes van mijn wangen.

Op naar de ogen. Hier gaat eerst een basis van essence onder, zodat de oogschaduw zijn ware kleur blijft houden.

Voor de ooglook gebruik ik het Rimmel glame'eyes palette Royal blue, een bruine en nude kleur van Catrice, en een blauw groene kleur mat van essence.

Ik begin met de matte kleur van essence over het bewegend ooglid aan te brengen, ongeveer twee derde. Voor het laatste deel gebruik ik de groene kleur van Rimmel, dit contrast van mat naar glans vind ik wel een mooi effect geven.


Aan de buitenkant van het oog gebruik ik de blauwe kleur die in het Rimmel palette zit. Deze breng ik ook onder het oog aan.

Met een blending kwast en een heel klein beetje van de matte bruine oogschaduw van Catrice blend ik de donker blauwe kleur in de arcadeboog mooi uit tot er een zachte lijn ontstaat. 

In het binnenste ooghoek heb ik een wit zilveren kleur gedaan van het Rimmel palette en onder de wenkbrauw de matte nude kleur van Catrice.

Met een wenkbrauwpoeder teken ik mijn wenkbrauwen altijd bij en als laatste gebruik ik een mascara. 

Als de groene kleuren wat weg vervaagt zijn door het blenden, kan je deze nog eens wat aan dippen.



Wat ik mooi vind aan deze look is dat je mat en glans kan combineren..

Doe jij dat wel eens?