dinsdag 24 januari 2012

Review, rituals


Ik kreeg een heerlijk pakket van Rituals, afgelopen Sinterklaasavond. Met een shampoo, bodyscrub, -lotion en -douche schuim. Achter op de doos staat een stappen plan om de Ancient beauty van de Ayurveda rituals te ontdekken.


Uiterlijk..
In een mooie strakke doos zitten vier producten, in een mooi roze thema. Afgedrukt op de doos zie je kersenbloesem. Op de achterkant staat niet alleen het stappen plan maar ook kort wat Ayurveda inhoud

Ancient health en beauty secrets                             

ayuveda is a ancient holistic life style from

India aimed at balancing body, mind and soul.

Following the ayurvedic principle: first detox,

then nurture and enjoy inner harmony

Oude gezondheid en beauty geheimen
ayuveda is een oude holistische manier van leven vanIndia gericht op balans brengen van lichaam, geest en ziel.Naar aanleiding van de ayurvedische principe: eerst detox/ontgiften,vervolgens koesteren en genieten van innerlijke harmonie

Een mooie gedachte lijkt mij. De verpakkingen in de doos zien er ook mooi strak uit, maar ook zeker luxe. Er zijn twee tube verpakkingen die erg op elkaar lijken, maar de shampoo staat onder de douche en de bodylotion op het badkamer meubel, wat verwarring voorkomt. Verder zit er een bus in met de douche foaming mousse en een probeer verpakking body scrub.

Himalaya Wishdom, full size
Over het product..
Himalaya Wishdom,  deep cleansing Himalaya salt scrub.
Een diepte reiniging voor een zachte huid, dat verkoelend werkt. De scrub heeft Heilige basilicum en munt wat je ruikt wanneer deze nat wordt. 

Verder ruikt deze vrij bloem-achtig. Deze combinatie geeft een verkoelende werking op de huid. Het Stimuleert de energiestroom in het lichaam. En heeft een zuiverende en harmoniserende werking, volgens de verpakking.

Briljants Bliss, nourishing ultra shine shampoo
De Brilliant Bliss van Rituals is een shampoo met een vochtinbrengende werking. 

Het heeft echt een super lekkere rozen geur, in het product zitten de ingrediënten Indiase Roos en Shikakai, dit laatste is een Ayurvedische medicinale plant, wat veel gebruikt wordt voor shampoo, omdat dit een verzachtende werking geeft. Verder zegt de verpakking, dat de shampoo een verzorgende glans geeft, vochtinbrengende werking en beschermt de kleur van het haar.

Yogi Flow, foaming shower gel sensation

Ik heb nog nooit een doucheschuim gebruikt, maar dit is wel heel fijn, een zachte zoete geur van amandelolie en indianse roos. Amandelolie verzacht de huid, maar hersteld ook het vochtbalans in de huid. Samen met de rozen extracten geeft dit een lekkere ontspannende werking.


Honey Touch, rich & nourishing body cream
Als laatste zit in dit pakket een verzachtende, versoepelende en voedende bodycrème die je huid helpt de ideale balans te krijgen. Himalaya Honing is een fijne huidverzachter, terwijl Indiase Roos een ontspannende uitwerking heeft op lichaam en geest.

Briljants Bliss, full size
In het gebruik..
Himalaya Wishdom,
Ik gebruik ongeveer twee centimeter scrub voor mijn benen en een centimeter voor mijn boven lichaam. Ik vind het fijn om dit zo te verdelen omdat anders je handen zo vol hebt of het zout lost op in het water. De scrub is na mijn mening vrij grof en voor een droge huid in deze tijd van het jaar iets pijnlijk. Wel maakt het mijn huid erg zacht. De mint doet zeker zijn werk, want je voelt een dat het je huid afkoelt. Mint heeft daarnaast ook een zuiverende werking. 

Briljants Bliss,
Ik gebruik iets meer shampoo dan dat ik normaal zou doen, omdat ik het fijn vind dat deze lekker schuimt en moet soppen. Daarvoor gebruik ik ongeveer drie centimeter, een gevulde handpalm. Dan schuimt de shampoo lekker. Ik vind dat de geur heerlijk is, lekker bloemig en niet te overheerstend. Ik geniet echt van de geur als ik deze shampoo gebruik. Ik gebruik bijna nooit een crème spoeling als het niet nodig is. Na het wassen gebruik ik een serum of spray voor ik m'n haren föhn, waardoor het ook mooi glanzend en zacht word. Deze shampoo maakt het haar wel glanzend, maar mijn serum maakt het wel af. Als het haar net gewassen is voelt het toch nog wat touw-achtig aan door het wassen en niet gebruiken van een crème spoeling.

Yogi Flow, 
Het is even wennen om je met een foam te wassen, ik gebruik ongeveer twee centimeter, wat wel al vrij veel is, maar het is best lastig doseren, helaas. De geur alleen al is erg fijn, maar wanneer de gel door de vrijving en het water een schuim wordt, voelt het ook nog eens heel fijn. Je voelt dat de huid heerlijk zacht en verzorgd wordt door dit product.

Honey Touch, 
Ik vind deze geur niet zo lekker als alle andere van deze lijn. Jammer want je ruikt een bodylotion gewoon wat langer natuurlijk. Wel heeft het een verzachtende, versoepelende, verstevigend en voedende werking. Maar het zou ook ontspannend zijn voor het lichaam en geest. Wat wel zo zou kunnen zijn, maar voor mij omdat mij de geur niet zo aanspreekt gebruik ik het te weinig om echt goed te testen.

Yogi Flow, full size
Prijs..
Aangezien ik dit gekregen heb, zoek ik de full size prijzen van deze producten op.
Himalaya Wishdom, € 14,90 Inhoud: 265 gr
Briljants Bliss,€ 8,90 Inhoud: 250 ml
Yogi Flow, € 7,90 Inhoud: 200 ml
Honey Touch, € 14,90 Inhoud: 200 ml

Niet heel erg duren producten, over het algemeen. Of ik zelf het nog eens zou kopen weet ik niet. Ik hou altijd van dingen uitproberen, en dit soort verpakkingen zijn daar ideaal voor. Ik moet wel heel erg enthousiast zijn over een product wil ik het nog eens kopen, want ik probeer liever iets nieuws, tot dat ik iets vind dat super bevalt.



Honey Touch, full size
Ik hou gewoon van afwisseling denk ik.. Maar daarom hou ik juist van dit soort "proef"pakketen!

Beoordeling..
Himalaya Wishdom,
Ik vind deze scrub niet heel fijn omdat deze erg grof is, waar mijn huid gevoelig en pijnlijk op reageert, deze zou ik niet snel in een grote verpakking kopen, wel maak ik de proefverpakking die ik heb op.

Briljants Bliss,
Deze shampoo ruikt heerlijk, maakt het haar wel glanzend, maar hierbij heb je wel een crème spoeling nodig of een product na het wassen voor dat je het föhnt, omdat het haar anders touw-achtig aan voelt.

Yogi Flow, 
Ik vind het gebruik niet heel fijn, omdat je al snel te veel hebt, wat ik zonde vind, met een fijn product wil je altijd zo zuinig mogelijk doen toch? Wel is de geur erg lekker en ontspannend.

Honey Touch, 
Ik vind het product fijn, omdat deze de huid heerlijk zacht maakt, maar omdat de geur mij niet zo aanspreekt zal ik het waarschijnlijk niet heel veel gaan gebruiken. Wat jammer is want de rest van deze producten lijn ruikt super.. 



Ik heb dit review geschreven op basis van mijn ervaringen, het kan dat jij het een leuker of minder fijn product vind. 



(foto's en prijzen komen van www.ritualsshop.nl)

Vinden jullie dit een te lang review? 
Of juist fijn dat het hele pakket in een keer gereviewd is?!