woensdag 11 januari 2012

Rituals, in the bathtub

Ik ga niet zo vaak badderen, maar als ik in bad ga neem ik daar ook wel de tijd voor.. Graag wil ik aan jullie mijn rituelen delen, natuurlijk is het niet een vast schema dat ik volg en producten veranderen ook regelmatig, maar misschien kan jij er inspiratie uit halen.. voor een heerlijk eigen momentje in de bathtub..
Ik vind het fijn als het bad half vol is om er dan pas in te gaan.. wachten in bad tot het water op de juiste hoogte is duurt mij te lang, daar wordt ik ongeduldig van en ik wil juist ontspannen...

De producten die ik gebruik in bad variëren, niet alleen van geur of kleur, maar ook van doel. Ik heb een paar favoriete baden, waarbij ieder een bepaalde extraatjes voor heeft..

Mijn meest favoriete soort bad is toch wel een lavendel bad, lavendel heeft niet alleen een heerlijke geur, ontspannende werking maar, door de olie krijg je ook nog eens een super gladde huid. Een ander fijn bad is een Modder bad, deze verwarmt de spieren, waardoor mijn rug pijn vele malen minder wordt. Als laatste gebruik ik verschillende soorten bad of douche gels die ik bij proefverpakkingen krijg..

Nadat mijn badkuip gevuld is geniet ik eerst van de heerlijke geur en effecten van de producten die ik gebruik. Maar helaas raak ik nogal snel verveeld..

Als eerst reinig ik dan mijn gezicht met een wasgel, peeling en breng ik een masker aan.. waarna ik bijvoorbeeld ga ik lezen.. heerlijk wegdromen in een boek. Of m'n nagels lakken, twee dingen combineren waar je gedult voor nodig hebt. Wanneer m'n nagels moeten drogen kan ik wel een paar minutjes van het warme water genieten... ben ik weer verveeld.. scheer ik nog mijn benen.. Na dat alles gedaan is,  laat ik het bad leeg lopen en was mijn haren onder de douche (wij hebben een douche in de badkuip).. En onder tussen kan het gezichtsmasker er ook weer af.

Na een lavendelbad hoef ik me niet meer in te smeren met een bodylotion, omdat de olie al voedend genoeg is voor mijn huid. Bij de andere varianten gebruik ik een bodybutter of -lotion. Meestal een butter omdat mijn benen erg snel extreem droog worden, en hierdoor ook gevoelig. Ik breng verder nog een dagcrème aan en trek mijn favoriete trainingsbroek, shirt en sloffen aan, waarna ik met een kop thee op de bank plof..

Of ik ga lekker tutten, make-upje op, mijn haren fohnen dat soort dingen, het ligt er net aan wat voor moment van de dag het is.. maar ik ben in ieder geval weer helemaal ontspannen en kan ik de rest van de avond of dag na genieten..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...