donderdag 12 januari 2012

Tea is hot, Looks of the World, Japan

Als een Nederlander Japanse thee krijgt, vindt hij die thee waarschijnlijk: groen, lauw en wat schuimig. De Japanner drinkt al slurpend de thee op, hij  laat dan aan de gastheer merken dat de drank hem erg goed bevalt.
De gastheer heeft kort daarvoor met goed schoongemaakt theegerei de groene thee in een kom met een bamboe garde geklopt. Daarna heeft de gastheer de kom bij de open haard neergezet. Nu kruipt de belangrijkste gast naar voren, knikt naar de andere gasten en neemt drie slokken van de thee.
Hij veegt de plaats waar hij heeft gedronken schoon, en geeft de kom door aan de anderen. Waarom doen de Japanners zo plechtig? Omdat in de dertiende eeuw de zenboeddhistische  monniken de thee ook al plechtig dronken. Ze vonden dat ze helder van geest bleven, en het ritueel was ook een teken van broederschap. Nog steeds heeft het daarmee te maken.


Mijn look..


Als aan Japan denk denk ik aan lange eyeliners.. vraag me niet waarom, het zal wel te maken hebben met het ander soort vorm van ogen.. 

En groene thee, wat echt mijn favoriet is maakte samen deze look geïnspireerd, door "tea in the world"

Voor deze look gebruikte ik de volgende kleuren:
- essence, 36 Knock-out
- catrice, 020 Go green take me! (de witte kleur)
- catrice, 080 Go, Charlie brown

De groene kleur van essence zit over het binnenste en buitenste ooghoek. Deze kleur heb ik ook een beetje onder het oog gedaan in het binnenste ooghoek. In het midden de witte kleur van het quatro palette.

Met de bruine kleur heb ik meer diepte meer geaccentueerd.

Hierna heb ik een vrij lange wing gemaakt, met een liquid liner. Hier boven zit ook nog een klein beetje groene kleur. De waterlijn heb ik zwart gemaakt met een oogpotlood. Dan de mascara, en wenkbrauwen en klaar is de look..
 
Wat is jou favo thee?
En durf jij mij uit te dagen?
met een inspiratie zoals dezen...

Laat een reactie achter 
en wie weet neem ik een van jou uitdagingen aan..
deze komt dan binnenkort op de site!