zaterdag 11 februari 2012

Day 11, Smokey

Ik hou van zwart, ik hou van make-up, ik hou van smokey, ik hou van uitdagingen.. Day 11, tijd voor een nieuwe uitdaging, smokey eye's.. Ik maakte deze met een mooie zwarte kleur en omdat mijn ogen wat dichter op elkaar staan leg ik kort even uit waarom je daar rekening mee moet houden..




Als je ogen iets dichter op elkaar staan.. Nee eerst de verhoudingen van het gezicht. De maat van je oog is precies de maat van de afstand die tussen je ogen in zit. Bij mij is deze net iets kleiner.. Met donkere kleuren accentueer je die plek.. met een lichte kleur lijkt de afstand groter.

Een smokey eye is eigenlijk helemaal donker tot aan het binnenste ooghoek, maar voor mij dus niet weggelegd, vandaar dus dat ik altijd maar tot een derde van mijn oog donkerder maak.

Korte les.. nu verder met de look!

Ik gebruikte voor deze look
de crème kleur en de zacht roze
- Catrice, 040 Have you seen Alice?

Over het bewegend ooglid zit een combinatie van de crème kleur en de zacht roze uit het NYC palette. De creme kleur zit ook onder de wenkbrauw.

De kleur van Catrice zit over de arcadeboog en het buitenste ooghoek. Met de zwarte kleur van Essence heb ik iets meer diepte gegeven aan deze plek.
 
Ook onder het oog heb ik de kleur van Catrice gedaan. Tot ongeveer een derde van het oog, de andere twee derde heb ik de crème kleur aangebracht.







 
De waterlijn is zwart gekleurd met een oogpotlood, dit laat de wimpers langer en voller lijken. 








 
Ik ben verliefd op deze nieuwe kleur van Catrice
mooie zwarte blauwe kleur met een super mooie glans.. ideaal voor een smokey look zoals deze!