maandag 13 februari 2012

Day 13, Contouring

Je oog heeft natuurlijke lijnen die je standaard kunt volgen om een mooie look te maken. Ik laat vandaag deze lijnen zien en een look voor challenge day 13..

Ik heb de kleuren van het Broadway palette van NYC gebruikt voor deze look.
In de arcadeboog zit de bruine kleur in de ronde vorm die je kan volgen van het bod dat je voelt.. van je oogkas. Hierin breng je altijd wat meer diepte aan om het oog wat meer definitie te geven.





Op het bewegend ooglid zitten kleur die wat roze is, vaak doe je hier een rustige kleur of juist een hele opvallende kleur. Eigenlijk kan je op het bewegend ooglid van alles doen. Het leuke is omdat het beweegt, glitters bijvoorbeeld heel veel leven geeft aan je oog en ze laat sprankelen..

In het binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbod doe ik altijd een highlight, door het binnenste ooghoek licht te maken krijg je mooie open ogen van en laat je gezicht wat frisser en wakkerder lijken. Op het wenkbrauwbod, geef je definitie, accentueer je de vorm van je wenkbrauw, de wenkbrauw geeft uitdrukkingen aan in je gezicht.
Het buitenste ooghoek maak ik vaak donker. Mijn ogen zijn wat amandel-vormig, maar door deze hoek donkerder te maken kan je ze meer schuin / omhoog laten doen lijken. 
Spelen met kleuren dus om jou ogen te laten opvallen, wakker laten lijken, mooie vorm te geven.. het kan allemaal met kleur en contouring..