dinsdag 7 februari 2012

Day 7.. Foto die mij gelukkig maakt

Ik hou wel van foto’s op mijn eige kamer staan er een aantal.. maar in mijn eerste kamer (toen ik op mezelf ging wonen) had ik een hele wand van onder tot boven vol met foto’s..










Deze eerste foto is genomen op 07-07-07.. Mijn ouders hielden hier een 007 James Bont feest, met roulette en dat soort spellen, muziek, hapjes.. een hele leuke avond.. Maar deze foto is een van de weinige dat we met z’n vijfen op staan... Mijn ouders dus, en m’n twee broertjes.. 

Dit is een kaart vanuit Taizé, gewoon een mooie foto die mij doet terug denken aan een mooie tijd die ik daar heb door gebracht met vrienden.. ik ben er denk ik zeven keer geweest, en keer op keer was het weer een bijzonder. Het is fijn om die momenten te herinneringen..

Deze foto’s staan op mijn bureau.. Helemaal links ben ik... toen ik een jaar of drie was.. mijn oma heeft deze tekening gemaakt, helaas is zij al een tijd geleden overleden, de foto er naast is mijn oma.. Oma liena, noemde wij haar. Deze foto is genomen bij de lek, waar mijn oma een staan caravan had, waar we elk weekend waren als het mooi weer was. We waren sowieso elk weekend bij oma liena. Hier is ze aan het bellenblazen.. ze maakte zelf het sop en met een dingetje waar je handoeken aan op kan klippen (een hangertje in cirkel vorm met knijper er aan) gebruikte wij om bellen te blazen..

De andere foto’s zijn van Taizé, een boom, waar ik veel onder heb gezeten (soort gelijke plek) om na te denken, te lezen of schrijven of met vrienden te lachen en genieten van de stilte en rust daar.. de laatste foto in het rijtje is dan ook een stilte moment waar iemand zit te lezen.. ik denk de bijbel.. om even tot jezelf te komen...

Dit waren nog lang niet alle foto’s die mij gelukkig maken.. maar deze staan het dicht bij mij..

(foto’s van m’n vriend en mij horen daar ook bij natuurlijk, als we foto’s zouden hebben van elkaar.. maar hem heb ik elke dag bij mij, daar heb ik geen foto voor nodig)