dinsdag 7 februari 2012

Day 7, Pink

oee roze.. ik hou van roze.. maar in ooglooks is het niet een kleur die ik snel zou pakken.. Een leuke uitdaging dus voor vandaag.







Ik ben begonnen met een goede laag oogschaduw basis, omdat roze denk ik best een lastige kleur is dat dekt wilde ik er zeker van zijn dat deze mooi fel zou worden. 

Ik heb gezocht in mijn laden vol make-up naar roze kleuren en kwam deze Miennies-kisses tegen waar twee prachtige kleuren in zaten. Een mooi zacht roze voor in het binnenste ooghoek en een felle roze kleur. Ook heb ik de taupe kleur gebruikt. deze zit geblend in de arcadeboog.
Ook vond ik twee roze oogpotloden, een heb ik van de week gekregen van een vriendinnetje en eentje die ik al had. (oogpotloden stash).









 

Als eerste na de basis heb ik dus een licht roze kleur in het binnneste ooghoek aangebracht, daarna de roze kleur op het bewegend ooglid. Roze en zwart leek mij een perfecte combi dus ik pakte een zwarte oogschaduw er bij deze zit in de arcadeboog.

Met de taupe kleur heb ik deze overlaten lopen in de highlight.


In het binnenste ooghoek en onder het oog zit de lichte roze oogpotlood. Vanaf ongeveer het midden van m'n pupil heb ik de donkere felle kleur roze aangebracht. Iets verder dan normaal. Daarna maakte ik met een liquid liner een wing die deze roze oogpotlood extra laat opvallen door het kleur contrast.

Ik heb voor deze look gekozen om mijn hele waterlijn zwart te maken, echt voor het contrast, maar ook voor het voller en ook zwarter te laten lijken van mijn wimpers. 

Het roze oogpotlood heb ik ook nog eens over het bewegend ooglid aangebracht en daarna de roze oogschaduw er over heen, dit gaf wat meer intensiteit van de kleur.

Met mascara en een wenkbrauwpoeder maakte ik deze look af.

Producten die ik gebruikte;
licht roze, roze en taupe
- Sephora, 09 flashy pink