zondag 5 februari 2012

Glossybox review, DR. R.A. Eckenstein

Spannend een creme, met mijn droge onrustige en gevoelige huid ben ik erg benieuwd naar dit product! Ik opende het potje en de foto's overdrijven niet.. er zit echt een geel goedje in.. Met een beetje lemon-achtige geur, maar dan heel substiel.. klaar voor mijn review!?

Uiterlijk..
De verpakking ziet er chique uit, niet aleen de naam, maar de verpakking ziet er veel belovend uit. Tot dat ik het open maakte. Ik heb nog nooit een verzorgingscrème gezien dat er zo gemisch geel uit zit. Jammer want ik ben echt bang om het te testen..

Over het product..
Het vochtvetgehalte van de huid wordt verzorgt door deze creme, voor de normale tot droge huid. 
Op de beschrijving staat dat de droogheid van de huid wordt veroorzaakt door twee tekortkomingen, die verband houden met elkaar, een tekort aan huidtalg en vocht. Dat veroorzaakt inderdaad dat de huid droog en trekkering aanvoelt. een crème moet de huid voeden zodat deze weer in balans komt en weer neutraal, zacht en gevoed is.

In het gebruik..
De creme voelt heel ruw aan als je het verdeelt over je huid, het is niet makkelijk aan te brengen hierdoor. Nee het is niet ruw eerder een beetje stug. Het trek ook niet zo heel snel in, en laat een vettige laag over de huid liggen. Doordat er alcohol bijt en trekt het een beetje in mijn huid. er zitten een beetje tegenstrijdige ingrediënten in. Hydraterende ingrediënten wat goed is voor de huid, maar ook magnesium bijvoorbeeld wat juist weer vocht op nemende werking heeft.. 


Prijs..
€ 22,40
 
Eindbeoordeling..
Ik Heb dit product een week of twee geprobeerd, maar ik kan er niet enthousiast over worden, de structuur is niet fijn om aan te brengen, en nu ik dit schrijf en de ingredienten lijst zie (en ik heb m'n boeken er bij gepakt) is het een tegenstrijdig product, plus de kleur is niet natuurlijk en vind ik echt een beetje te chemisch.. Nee ik gebruik dit product niet meer.. Ik hou het bij mij oude vertrouwde producten.

Wel is het zo, dat ik met mijn gevoelige huid geen allergische reactie of meer rode vlekken kreeg van dit product, wat dan wel weer positief is.


Ik heb dit review geschreven op basis van mijn eigen ervaringen,
het kan zijn dat jij het een fijner of minder fijn product vind.