maandag 13 februari 2012

Glossybox review, Maria Galland

Maria Galland zegt mij helemaal niets, dus ik heb eerst maar eens wat onderzoek naar dit product gedaan.. En een paar weken getest..

Wat ik heb gekregen in de glossybox is deze peeling,
MARIA GALLAND

DOUX GOMMANT VISAGE 41 Huidverfijnende crème peeling voor een snelle dieptereiniging van de huid


Uiterlijk..

Op de site zie ik heel veel mooie producten staan van dit merk, het zier strak, modern en vooral erg luxe uit. Deze tube is een tester natuurlijk, maar ik vind het er vrij simpel en zelfs een beetje goedkoop uit zien.

Als je kijkt hoe de fulll size er uit ziet, denk ik weer wow super luxe.. dus jammer dat de mini die uitstraling niet heeft.


Over het product..

Wat zegt:
De peelingcrème met mooi afgeronde microparels slijpt dode huicellen zacht van de huid af. Daardoor kan ze beter regenereren, de actieve werkstoffen uit de producten die daarna worden gebruikt beter opnemen en wordt het huidbeeld verfijnd. De peeling zorgt voor een fris en regelmatig, glad huidbeeld.

Een peeling gebruik je 1 a 2 keer per week, dat licht helemaal aan je huid, voor mijn droge huid peel ik ongeveer 1 keer in de week. Maar zorg ik er voor dat mijn huid super gevoed wordt door andere crèmes. Veder zijn ze eerlijk over het product en wat het doet, een peeling zorgt er inderdaad voor dat je dode huidcellen worden weg gepeeld, en de verzorging van een crème kan daardoor veel beter worden opgenomen


In het gebruik..

Deze peeling is voor ieder huidtype, nu vind ik deze echt te grof voor mijn huid dus verdun ik deze met een milk of een wasgel, voor het gezicht, zodat deze niet zo grof is. Wanneer ik dat doe vind ik het een fijn product. Er zit een heel lichte structuur in deze peeling, met veel korreltjes die je zachtjes (mede door de milk) over je huid voelt schuren. Met water haal je de peeling van je gezicht, waarna je de huid weer zijn nutuurlijke beschermlaag moet herstellen door het gebruiken van een lotion of tonic. Daarna breng je een dag of nacht verzorging aan.


Belangrijkste werkstoffen

Sheaboter, Zea Mays extract, Kigelia Africana extract, bisabolol, subtilisine
Deze zitten in de peeling, ik weet dat Sheaboter erg verzachtend werkt, de andere heb ik even opgezocht. 

Zea Mays extract is een mais soort, maiskiemolie is goed toepasbaar voor de drogen huid en gebruikt bij huidirritaties. (ik heb even mijn schoolboeken er bij gepakt) bisabolol, komt uit kamille en je raad al wat dat zal doen voor je huid.. het kalmeert de huid. Als laatste subtilisine wat een eiwitafbrekende enzymen is. Wat wil zeggen dat dit de huid stimuleert om eiwitten af te breken, dit belooft te werken tegen rimpels.. 

ik ga wat meer onderzoek doen naar grondstoffen in producten, hierover dus binnenkort meer.


Prijs..

Full size 50 ml, € 22,95, vrij prijzig vind ik, ik ken fijnere peelings voor een veel goedkopere prijs.
 

Eindbeoordeling..

Ik vind de peeling wel oke, ik gebruik het denk ik wel tot het op is, het doet wat die moet doen, daarna stap ik weer terug of wissel ik het af met mijn eigen vertrouwde peeling.

Ik heb dit review geschreven op basis van mijn eigen ervaringen, 
het kan zijn dat jij het een fijner of minder fijn product vind.