maandag 27 februari 2012

Stash, nieuwe kwasten

Op een website kwam ik deze kwasten set tegen, en ow wat ben ik er blij mee! De set bestaat uit 18 kwasten.

Ik bestelde het kwasten set hier en betaalde ongeveer €14,-

Nog een kleine tip van de schilder in mij... wanneer je je kwast over een schuurpapiertje haalt (voorzichtig met de haren mee) dan vallen de losse haartjes er uit en splijten de punten iets waardoor de poeder beter "opgenomen" wordt aan de kwast en dus ook beter op het "oppervlak" gesmeerd kan worden.


De set bestaat uit:
Poederborstel
Foundation kwast
2 lip kwasten
2 blush kwasten
2 wenkbrauw kwasten
5 oogschaduw kwasten
- waarvan
-- 1 extra groot
-- 1 grote
-- 2 medium
-- 1 kleine
Eyeliner kwast
en de vier overige kwasten
1 wimper borsteltje
1 replaceble spons tip applicator
1 wenkbrauw kam borstel
1 kleine borstel


Sommige zijn wat lastiger te defineren maar ik gok dat het deze zijn..

Poederborstel
Foundation kwast2 blush kwasten

De kwasten hebben een heel mooi handvat en een roze metalic kleur. Sommige kwasten zijn helemaal cream kleur anderen hebben een roze boven kant.



De poerder kwasten zijn niet extreem zacht maar wel fijn in gebruik.

Als foundation kwast gebruik ik het niet, hiervoor is de kwast  niet compact genoeg helaas, dus daar moet ik nog naar opzoek.

























Van deze vier gebuik ik allen de derde om mijn wenkbrauwen te kammen, de andere vind ik iets minder fijn. Een sponsaplicator vind ik sowieso niet lekker werken en het hele smalle tweede kwastje zijn de haartjes niet even lang, waardoor je geen mooie eyeliner kan aanbrengen.












Deze rij kwasten vind ik erg fijn, een nadeel is dat de kleur oogschaduw er erg goed in blijft zitten waardoor de kwasten erg "vies" worden van kleur. Maar ik kan ze goed schoon krijgen met de wekelijkse reiniging.


Ik ben erg blij met deze set, ik miss alleen nog een foundation kwast en dan ben ik klaar met de verzameling kwasten denk ik.