zondag 19 februari 2012

Poeder -VS- Potlood

Waarom zou je een wenkbrauw potlood of wenkbrauw poeder kiezen..
of ├╝berhaupt je wenkbrauwen bij tekenen?

Ik koos voor een VS challenge en laat zien waarom ik liever voor het een of het ander kies..
Oke dus eerst geen poeder of potlood.. om te laten zien, waarom ik eigenlijk kies om wel mijn wenkbrauwen bij teken. 
Ik heb volle donkere wenkbrauwen van mezelf, maar je ziet dat ze niet overal de kleur hetzelfde is en dat er wat "gaten" tussen zitten..
 






Daarom teken ik mijn wenkbrauwen bij.. hier heb ik een potlood gebruikt.

Al vind ik het heel fijn werken met potlood, het is lekker snel en je kan vrij precies werken. Ik vind het vrij hard worden en ik krijg gewoon niet de voorste deel van mijn wenkbrauw goed gekleurd. Het wordt niet echt heel egaal.

Ook een minpuntje is dat het vrij hard is om met een potlood tussen de haartjes de wenkbrauw kleur te geven en mijn huid geeft al rode vlekken als ik mezelf aankleed zo gevoelig is het.. dus je snapt dat ik met een potlood flink een lijn moet tekenen mijn huid hier nogal op reageert..


En hier een poeder.

Vergeleken met een poeder en potlood kan je wel bedenken dat een potlood vrij hard is en een poeder zacht. Zo ziet het er ook uit op je huid en op je wenkbrauw. 

En een poeder dekt ook meer zoals je ziet. Precies met een kwastje of potlood werken dat maakt voor mij niet zo veel uit.. wat ook een kwestie van oefenen is denk ik. Qua snelheid maakt het ook niet uit..


Dus alles op een rijtje

❥ Poeder dekt beter dan een potlood,
❥ Poeder is zachter voor mijn huid dan een potlood,
❥ Snelheid maakt niet zo veel uit, al zal een potlood wat makkelijker pakken en mee te nemen zijn. 
❥ Kleur is te kiezen, dus dat maakt ook niet veel uit
❥ Qua prijs is een potlood iets goedkoper dan een poeder, maar allebei onder de 3 euro, dus of je daar op hoeft te bezuinigen?
❥ Houdbaarheid.. volgens mij gaan ze eeuwen mee, al denk ik dat een potlood wel wat sneller op is dan een poeder

Eigenlijk wist ik al wat mijn voor keur was.. maar als ik het zo op een rijtje zet..

Poeder -VS- Potlood

Je kan hier zien hoe ik mijn wenkbrauwen bijwerk en bij teken, met de winnaar.. Wenkbrauwpoeder!