vrijdag 9 maart 2012

Essence -VS- Catrice

Ik was toe aan een nieuwe foundation, mijn favoriet foto finish van catrice was er dus niet meer. Dus ik koos er voor om een ander te proberen.. maar echt mijn kleur kon ik niet vinden..

Toen ik koos ik er voor om de twee lichtste kleuren te kiezen van twee van mij lievelingsbudget merken, waardoor ik ze gelijk kon testen en een nieuwe Versus artikel zou kunnen schrijven..










Als eerst beide op mijn arm geswatcht
mijn huid is vrij licht, maar als eerste viel mij het kleur verschil echt op.
De Catrice is mooi licht beige, 
terwijl die van Essence echt oranje oogt.
vlnr boven Catrice, onder Essence 
een pompje - eindresultaat - een veeg


Maar de pols is natuurlijk anders dan op het gezicht..
Foundation Essence Stay all day 16h
long-lasting make-up
 10 soft beige
vlnr
zonder foundation - met foundation - en met poeder er over


De kleur valt me mee ik vind wel dat m'n gezicht iets meer oranje is, wat je niet zo ziet op de foto, maar over de dekking ben ik erg tevreden. Ook komt de kleur overeen met mijn hals en decolleté.

Foundation Catrice Infinite mat up to 18h
Long lasting shine control
010 light beige
vlnr
zonder foundation - met foundation - en met poeder er over


Deze kleur dekt ook erg mooi,
wel is deze wat bleker dan ik ben
en de kleur is niet heel erg overheen met mijn hals en decolleté.


Overzichtje:
De kleur is dus nog al een verschil.
De dekking is gelijk.
Beide blijven ze goed lang zitten.

Dan het verschil van de verpakking, er is natuurlijk het verschil van het merk. Essence heeft over het algemeen ronde vorm en Catrice daarin tegen is wat strakker. Ik vind die laatste dan ook wel wat chiquer uit zien, vooral door het matte glas.

Ik heb niet gemerkt dat een foundation aan het eind van de dag weg is of eigenlijk een nieuwe laag nodig heb, maar dat licht er misschien aan wat voor huidtype ik heb. 

In gebruik zijn beide opvallend dunner dan de foundation die ik gebruikte, heel erg fijn creme structuur hebben beide foundations.

Resultaat..

Ik merk dat ik de Catrice echt sneller pak en dat heeft niet echt een rede, als een rede moet bedenken is het denk ik dat de kleur van essence iets te oranje is. Wat ik nu dan ook doe, omdat de kleur van Catrcie iets aan een te lichte kant is, deze twee te mengen. Het resultaat zie je hier naast.

Om dan ook een winnaar te kiezen, is wat lastig, maar dan draag ik toch liever die van Catrice, puur gevoelsmatig. Ik meng de kleuren gewoon lekker om de juiste kleur te krijgen die over een komt met mijn hals.