woensdag 21 maart 2012

Essence -VS- Rimmel

Liquid eyeliners, je hebt ze in vele maten en soorten, ik heb nu mijn twee favoriete van dit moment eens tegenover elkaar gezet, een nieuw Versus artikel dus!

Ik gaf altijd de voorkeur aan dit soort kwastjes, een dun smal kwastje, zoals het Rimmel Glam'Eye's eyeliner. 

Deze is erg dun, werkt makkelijk en fijn en ligt ook makkelijk in de hand.









Er was een hele tijd geen kwastje te vinden in het essence schap, waar mijn favoriete liquid eyeliner lag, dus koos ik om deze I love Style eyeliner.

Deze heeft een aparte vorm zoals je ziet, een sponsachtige applicator, met een puntje er aan.

Ik moest hier echt even aan wennen, maar na een paar maanden oefenen maak ik hier toch mooie wings mee!
De verpakking van Rimmel is mooi, vrouwelijk, sexy, en het puntige dopje houd makkelijk vast
Die van Essence daarin tegen, is juist stoer en strak, met lila tekst.

De ooglook heb ik bij beide zo neutraal mogelijk gehouden, zodat de eyeliner mooi zichtbaar is.

Als eerst de Rimmel lijn, deze kan door het dunnen kwastje heel smal aangebracht worden, waardoor je mooi controle hebt en deze goed strak kan worden.
Door dat het een spons applicator is, is het dus even oefenen, maar dan kan je snel makkelijk een mooie lijn zetten, deze is sowieso wat dikker doordat het puntje dikker is.
De bovenste is van Essence, de twee onderste van Rimmel, zoals je ziet is de kleur van Rimmel iets minder zwart wat ik wel jammer vind, maar op het oog zie je het niet toch?

Dus alles op een rij,
Kleur
Essence is iets zwarter dan de Rimmel eyeliner
Prijs
Rimmel rond de € 10,- essence rond de € 3,50
Applicator
Beide werken fijn, nu ben ik wel meer gewend aan de spons applicator en vind die iets fijner werken, maar dat verschilt ook in hoe dik ik de eyeliner wil hebben in look
In gebruik
Weer kan ik zeggen dat beide fijn zijn in gebruik..

And the winner is....
Ik denk dat ik eerder nog een nieuwe van essence zou kopen en dat is alleen gebaseerd op de prijs, als ik twee producten kan kopen in plaats van een, dan doe ik dat ook liever. Zeker als de kwaliteit zo dicht bij elkaar licht!

Wat is jou favoriet!?