maandag 5 maart 2012

Glossybox review, Shiseido

Shiseido, Bio Performance Advanced Revitalizing Cream. Deze crème belooft de huid te versterken van de productie van de elastische vezels. Ook zeggen ze dat de crème snel intrekt en een fris, hydraterend gevoel geeft..

Mijn mening?

Als eerst de verpakking, in een mooi zilver met mat doosje zit een super luxe uitziend proefverpakking van 7ml.

Niet heel erg veel, maar voor me gezicht heb ik ongeveer deze hoeveelheid nodig en eigenlijk zou ik ook deze hoeveelheid over me decolleté moeten gebruiken maar ik ben bang dat ik dan niet genoeg heb om het een week te kunnen testen.

Er wordt namelijk in de gebruiksaanwijzing verteld dat je binnen een week al resultaat moet zien, maar dan moet je natuurlijk wel elke dag smeren.

Het product ruikt best lekker, niet helemaal mijn geur, maar deze is gelukkig niet heel erg aanwezig. Het heeft een beetje een bloemachtige geur maar ook wel zacht. De crème smeert heel makkelijk uit, voelt niet extreem vet. Het trekt ook wel redelijk snel in, maar vind wel dat mijn gezicht wat plakkerig aanvoelt.

Ik breng de crème aan voor het slapen waarna me huid 's ochtends lekker zacht aan voelt en goed gevoed.

Ik ben dus wel te vrede al vind ik mijn eigen verzorgingsproducten vele malen fijner. Het was fijn om dit product eens te mogen testen. Of ik het aanraad!? Ik denk het niet, zeker niet zelfs. Een full size van 50 ml, kost € 90,50 (!) en dat is het echt niet waard. En absurd veel geld voor een verzorgingscrème.


Of je binnen een week het verschil al kan zien kan gewoon niet! (even een korte theorie). Je huid bestaat verschillende lagen. Eigenlijk is hoe hoger de huidcel is hoe meer deze "dood" gaat, de buitenste laag van je huid zijn dodehuidcellen. Een creme moet dus de onderste laag voeden, daar waar de huidcel nieuw en gezond is. Wanneer deze goed gevoede huidcel op de oppervlakte is (de bovenste "dode" laag) ziet de huid er beter en gezonder uit. Maar dan moet deze nieuwe huidcel wel elke dag gevoed worden en moet het de vitamine, mineralen en werkstoffen kunnen opnemen.

Dan waarom het niet in een week zichtbaar kan zijn.. De huidcel doet er ongeveer een kleine maand over om helemaal naar boven te komen, dus na een maand kan je pas het resultaat zien.
Een korte theorie les.. Wat ik wel voel is, dat de creme je huid voed, dus dat doet het wel, maar na een week kan je echt niet zien dat je al minder rimpeltjes hebt..

Het leuke van de Glossybox vind ik dat je dit soort dingen dan toch even mag testen, jou mening daarover mag geven en zelf mag beoordelen of je het waard vind of niet het nog eens aan te schaffen.

 
Ik heb dit review geschreven op basis van mijn eigen ervaringen,
het kan zijn dat jij het een fijner of minder fijn product vind.