dinsdag 27 maart 2012

Lente kriebels, Hemels blauw

Met m'n nieuwe kleur die ik bij de Sephora heb gehaald maakte ik deze frisse blauwe look. Met deze heerlijke lente dagen, hoeft een look niet ijsblauw te zijn, maar juist hemels blauw niet?

Ik begin na een oogschaduw basis met de donkere kleur in de arcadeboog, dit doe ik zodat ik later de andere kleuren mooi kan blenden met deze kleur. Waarna ik op het laatste nog eens de donkerste kleur in de arcadeboog aanbreng om die diepte te accentueren.

Na de arcadeboog dus aangezet te hebben met blauw ga ik verder met een mooie witte kleur, over het bewegend ooglid.







Ik kies voor mijn favoriete highlight (die ik hier weggeef) onder m'n wenkbrauw aan te brengen. Daarna pak ik een taupe kleur, wat je misschien niet snel zou doen, maar kijk eens hoe mooi dat de blauwe kleur overlaat lopen naar taupe en dan in de highlight onder de wenkbrauw!!






Hier zie je goed wat ik bedoel met de taupe kleur.

Daarna heb ik een blauwe eyeliner aangebracht. Met een kleine wing, deze doe ik ook onder het oog. 

De waterlijnen heb ik zwart gemaakt, de onderste maar tot de helft, zodat de oog wel wat open en groter lijkt, ondanks dat je met die zwarte liner de ogen verkleint.

Dit doe ik omdat ik een bril draag die mijn ogen vergoot, maar als ik de lijn helemaal door teken naar binnen gaan lijkt het alsof mijn ogen dichter bij elkaar staan..



Als laatste teken ik mijn wenkbrauwen bij en gebruik ik een mascara om mijn wimpers mooi zwart en vol te maken..
Ik vind deze look prima bij het seizoen passen.. kijk eens naar buiten, hoe helder is de lucht bij jou? En daarnaast maakt blauw mijn ogen hazelnoot bruin, niet?