zaterdag 31 maart 2012

Review Glossybox, Welenda Amandel verzachtende gezichtsolie

Ja wat een fijn product is dit! Amandel is zoals ik al zijn super verzachtend voor de huid, deze gezichtsolie voel je dan ook echt je huid verzachten.

Het is niet alleen een verzorgend product je kan het ook als make-up remover gebruiken, waarna ik het in masseer als verzorgingsproduct. De verzachtende olie is wel iets waar je van moet houden, omdat het nogal vettig laagje achter laat. Waardoor je het voornamelijk 's nachts gebruiken moet.

Maar met mijn vochtarme huid is de olie zo ingetrokken. Ook heeft amandel nog een kalmerende werking. Wat wil zeggen dat het je huidcellen voed, waardoor je minder last hebt van bijvoorbeeld puistjes. Dat voelt heel tegenstrijdig, omdat puistjes meestal ontstaan door een te veel aan talg (wat je huid vet houd), en een olie die vettig aanvoelt maakt dat dan niet je huid nog onrustiger en vetter?

Door juist de huid te voeden komt het weer in balans, waardoor oneffenheden verminderen. Deze olie gebruik ikzelf niet dagelijks, maar als ik merk dat mijn huid wel wat extra aandacht kan gebruiken, het wat verzacht mag worden, breng ik een paar druppeltjes aan voor het slapen gaan.

Ik gebruik de olie trouwens niet alleen voor het gezicht, ook op droge plekjes zoals m'n nagelriemen, ellebogen drogen enkels... het verzacht en verzorgt de huid gewoon lekker.

Voor mij echt een ideaal product waar ik lang van kan genieten aangezien ik 50ml heb gekregen, en je echt maar een paar druppels nodig hebt. Leuk dat deze in de Glossybox zat, zo leer je weer nieuwe producten kennen..