zaterdag 17 maart 2012

Shining Versus Matt


Ik heb mijn voorkeur voor matte oogschaduws zoals je misschien wel weet. Daarom leek het me leuk een look te maken waarbij ik vergelijkbare kleuren gebruik, maar de ene look is dus matt en de andere lekker shining!








 
Als eerst de Shining look, ik gebruikte hiervoor het Rimmel Glams' eye's, 003 Royal blue, waarvan ik alleen de zwarte kleur niet gebruikte.

De blauwe kleur over het bewegend ooglid, wit in het binnenste ooghoek en de donkerblauwe kleur in de arcadeboog en onder het oog.

Deze mengde ik met de blauwe kleur en bracht deze ook onder het oog aan. Mijn favoriete highlight zit onder de wenkbrauw.

============================================================


Voor de matte versie gebruikte ik Essence, 36 knock out over het bewegend ooglid. Catrice, 180 Oceans 14 over de arcadeboog en een witte kleur van een sunkiss duo in het binnenste ooghoek, onder de wenkbrauw gebruikte ik de zelfde highlight.



Kleur
Ik vind beide kleuren echt prachtig.. vooral de groen kleur van Rimmel springt er echt mooi uit, heeft een mooie glans, maar de knock out kleur is eerlijk gezegd echt mijn favoriet.
In gebruik
Het Rimmel quatro is gewoon niet handig in gebruik, het zijn zulke kleine vakjes waar je makkelijk met je kwast twee kleuren pakt, wat niet handig is. Zeker niet als je zwart wil en daarbij ook de mega glimmende witte kleur op je kwast hebt zitten. Maar de kleuren zijn makkelijk in gebruik, ondanks dat er een glitter in zit heb ik weinig last van fall out.

De losse mono oogschaduws zijn ook gewoon makkelijk in gebruik, blenden vooral heel mooi en naar mijn mening natuurlijk in elkaar over. 

Look
Ja, wat kan ik zeggen, beide zijn leuk. De shining look draag ik liever alleen s avonds, waar in tegen ik de matte look altijd zo dragen. Qua kleur draag ik dit sowieso op een doordeweekse dag. dus daar valt voor mij weinig over te kiezen.. Mijn voorkeur gaat naar de matte look omdat deze wat mooier in elkaar overblend..

Maar wat vind jij!?

Wint de Shining look?
Of ga je ook liever voor matt