zaterdag 7 april 2012

Black VS Black

Een nieuw Versus artikel, Black VS Black.. Ik vond twee kleuren zwart in mijn stash en de ene keer pakte ik graag de ene dan ander keer liever de andere. Maar waarom, dit was voornamelijk op gevoel. Tot ik ze tegenover elkaar zette in dit artikel.

Een Catirce Versus Essence, waarvan je hier links de eerste battel hebt, kleur.
Boven Catrice
onder essence

En dat verschil zie je direct. Catrice is vele malen zwarten dan essence, wat dus altijd het verschil is geweest in mijn keuze bij looks. Wil ik echt Black, kies ik Catrice, wil ik meer Smooth black kies ik Essence..
 Als je de oogschaduw mono's naast elkaar ligt is het vooral persoonlijke voorkeur wat voor stijl je mooi vind, sierlijk rond, of strak vierkant, dat niet meetellende zou ik qua design altijd voor Catrice kiezen, alleen al omdat dit zoveel makkelijker opruimen is in mijn stash, en essence mono's altijd rommelig op elkaar  in een rommelig bakje liggen.


Ik heb 1 look gemaakt de eerste op het rechter oog met de Catrice kleur en het andere (linker dus) Essence. Verder heb ik een vel roze kleur gebruikt en een matte highlight. Ik heb geprobeerd het zoveel mogelijk overeen te laten komen, ook qua gebruik van aantal keer dat ik blend, zwart aan breng en dat soort dingen.
 Essence..VS..Catrice

Hier zie je het meeste verschil denk ik. Als eerst natuurlijk dat Catrice zwarter is zoals ik al zij. Maar essence blend veel makkelijker zoals je ziet, mooi over in de roze kleur en over de arcadeboog mooi geblend met de highlight kleur.


De keuze voor mij blijft eigenlijk vrij makkelijk. Als ik echt intense zwarte look wil maken kies ik Catrice 140, Capitan of the Black Pearl
Wil ik alleen iets meer diepte gebruiken of meer smokey effect geven aan een look kies ik
Essence 53, Pop eye