vrijdag 20 april 2012

The Body Shop, review, olive shower gel

Al even heb ik deze shower gel, in mijn douch staan, ook staat deze al even in mijn to-do bakje, aangezien ik niet een halve fles wilde fotograferen. In ieder geval tijd voor een review.
 
Uiterlijk..
Een simpele flacon, niet echt heel mooi of bijzonder, wel vind ik het fijn dat je ziet hoeveel je nog hebt.

Over het product..
Het product is zeeploos, maar ik snap niet helemaal wat dat inhoud. Maar dat het ik uiteraard even opgezocht. Een zeepvrij product zit geen zeep. Ja dat is snapte ik wel ja, maar er wordt bedoelt de zeep in de traditionele betekenis van een reinigend zout van een vetzuur. 

Wat inhoud dat de zuurgraat van de shower gel dichter bij die van de huid valt. En dat is een heel fijn idee. Zeep en water beschadigen namelijk de zuurgraat van de huid. De zuurgraat beschermt je huid van alle invloeden (zoals ziektes, bacteriën, virussen) wanneer een zeep dus wat dichter bij de huid zuurgraat staat beschadigd je natuurlijke huidbarrière minder.

Daarnaast zit er Fair trade olive oil in. Niet alleen eerlijk geoogst dus, maar olijfolie is super goed voor de huid.

In het gebruik..
De gel is prima van structuur, schuimt lekker in een douch puff en voelt vooral heerlijk zacht aan

Prijs..
€ 6,- voor 250 ml.
Mooie prijs voor dit product, misschien iets aan de duren kant vergelijken met supermarkt shower gels, maar als je een gevoelige huid hebt, weetje dat je goede ingrediënten nodig hebt die de huid niet zo beschadigen, daarbij kies je er misschien ook nog voor dat het een Fair trade product is. 
 
Eindbeoordeling..
In ieder geval, buiten alle goede bedoelingen van het product, vind ik het gewoon er fijn in gebruik, hij ruikt lekker, al kan ik de geur moeilijk beschrijven, want deze is wel specifiek. Ja ik zal deze wel adviseren, maar The Body Shop vind ik sowieso erg fijn.


Ik heb dit review geschreven op basis van mijn eigen ervaringen, het kan zijn dat jij het een fijner of minder fijn product vind.