vrijdag 13 april 2012

How I.. Make the Mat-urel look

How I do this? heel kort maar met veel foto's leg ik uit hoe ik deze look maakte, vrij naturel, maar de wing maakt het helemaal af niet? Daarnaast is door de highlight, mijn wenkbrauw in een perfecte vorm.
Ik gebruikte het 
- Catrice 350, Starlight Expresso een prachtige taupe kleur, deze zit hele oog en arcadeboog. Helemaal dus, dit omdat deze kleur zo mooi is en prima als kleur over het bewegend ooglid kan, daarnaast is het een perfecte kleur voor het blenden van een donkere arcadeboog kleur naar de highlight onder de wenkbrauw.
 
-Rimmel 120, Urban green  Heb ik over het buitenste ooghoek en in de arcadeboog aan gebracht. De taupe kleur zit daar nog boven, door dat deze er al zit kan je mooi de groene kleur blenden. Dit is een iets snellere manier dan eerst het bewegend ooglid, dan de arcadeboog, dan blenden, om vervolgens opnieuw weer te moeten blenden met de taupe kleur.
 
-Catrice 090, Bring me frosted cake mijn favoriete highlight zit natuurlijk onder de wenkbrauw. Dit maak deze matte ooglook niet alleen helemaal af, maar maakt de wenkbrauw nu al een stuk scherper van vorm. Door nu nog de wenkbrauw iets bij te teken met poeder zie je echt het verschil. (onderste twee foto's)
 
Als je wilt zou je nu alleen nog mascara kunnen gebruiken en dan heb je een mooie naturel look, maar ik hou natuurlijk van wat extra's, dus uiteraard komt hierbij nog een mooie wing eyeliner bij.
 
De Highlight kleur kan ook nog licht in het binnenste ooghoek aan gebracht worden, wat de ogen meer opent. De bovenste waterlijk maak ik ook zwart zodat de wimpers wat voller lijken. 
En wat vind jij?
Draag je trouwens liever een naturel look of juist meer opvallende?