maandag 23 april 2012

How I make a Smokey eye

Ik hou van smokey eye's, daarom begin ik deze week met een vrij heftige een die ik niet zo snel dagelijks zou dragen, tja eigenlijk wel. Stap voor stap vertel ik kort hoe ik deze look maakte.
Je hebt bij zwarte kleuren zeker een oogschaduw basis nodig, dus dat is stap 1

 Ik breng vervolgens een zwarte eyeliner aan rond om de wimper rand en over de waterlijn

Deze vervaag ik met een smal kwastje 

Het bewegend ooglid maak ik zwart met een oogschaduw

onder het oog blend ik de zwarte lijn met een taupe kleur.

Dit doe ik ook bij de arcadeboog.

 Het zwart wordt al veel minder heftig, en de look meer smokey

Over de arcadeboog breng ik een oranje/roze kleur aan,

die ik ook weer blend,

zodat alle kleuren mooi in elkaar overlopen. Hierna bren ik een highlight kleur aan en laat deze ook overlopen. Door al dat blende is het zwart iets vervaagd dus deze breng ik nog eens aan voor meer intensiteit.

 Deze overgang van kleur, daar hou ik wel van, hoe heftig deze eye look ook is, een beetje kleur aan zwart toevoegen maakt het iets minder heftig misschien, maar ook weer wat speelser.

Mascara kan natuurlijk niet ontbreken, ook heb ik de wenkbrauwen bij getekend. Wat deze look helemaal afmaakt.





Ik gebruikte:
- Essence oogschaduw basis
-Catrice 140, Capitan-of-black-pearl
-Catrice 350, Starlight-expresso
-Essence 44, It's-up-to-you
- essence I love rock oogpotlood
- Mascara
- wenkbrauwpoeder