dinsdag 22 mei 2012

EOTD, Smokey Bear

Als ik de ene week zeg dat ik alleen nog maar naturel looks maak, wordt dat een week later al weer ontkracht door al mijn donkere smokey looks.. Ik blijf variƫren en doe lekker waar ik zin in heb.











Ik kies voor deze look het Catrice, 050 twinkl in eye quatro in combinatie met de grit zwarte kleur The Capitan of the Black Pearl
Als eerst begin ik met de de arcadeboog. Omdat ik gewoon nog geen idee had of ik wel of niet een opvallende kleur over het bewegend ooglid wilde hebben. Om het blende wat makkelijker te maken kies ik wel er voor vast de highlight aan te brengen.
Als eerst pak ik de lichtste bruine kleur van het Starlight quatro, deze breng ik aan waarna ik veel blend. Dan is het tijd voor de donker bruine kleur die wat minder hoog gaat in de arcadeboog, deze breng ik ook onder het oog aan. Hierna is het opnieuw tijd om te blenden. Als laatste breng ik de zwarte kleur aan in enkel het buitenste ooghoek.. opnieuw blend ik dit ook weer. Dan nog eens de eerste lichte kleur blenden en de perfecte basis voor een smokey eye is klaar.
Ik kies vandaag niet voor kleur, maar breng de lichtste taupe kleur aan over het bewegend ooglid. De lichte highlight kleur komt over het binnenste ooghoek, omdat ik alleen het middelste deel bruin heb kan ik een mooie overloop van kleuren maken van licht naar donker bruin, door een aantal keer over de kleuren heen te gaan.
Wat deze look af maakt is de zwarte eyeliner die de ogen meer definitie geven.

Best een draagbare smokey eye niet?