vrijdag 8 juni 2012

DIY, Boxes

Mijn bureau word steeds voller en voller. Ik gebruik de beauty boxen om een beetje orde er in te houden, maar omdat deze vaak open liggen omdat ik weer wat nodig heb en niet goed afsluit wordt het al snel een rommeltje om me heen.
Als ik ergens niet in kan werken is het wel rommel om me heen, of in ieder geval in het zicht. Ik heb een stapel notitie boeken liggen waar ik veel in schrijf, daaronder staat de eerste box met brieven en lege verpakkingen van producten die ik eerst gebruik voordat ik er over schrijf. Dan een box met mijn camera en snoertjes, en verder staan er spullen die waar ik nog iets mee moet gaan doen, of op de foto of over schrijven of opruimen enz enz


Ik koos er voor na lang zoeken op het web ook deze ladeblok te maken van de glossy boxen.

Om dit te doen heb je het volgende nodig:
- 4 boxen van hetzelfde vormmaat
- seconde lijm en/of dubbelzijdig tape
- schaar
- mesje
- lint
- en geduld


 
Als eerst gebruik je een deksel, hier snij je de randen vanaf zodat je alleen de bodem over houd
Van de tweede en derde deksel haal je alleen 1 lange kant weg
 
Dan kan je deze aan elkaar lijmen met seconde lijm of tape. 
let er op dat je wanneer je lijm gebruikt je handen invet, zodat je vingers niet aan elkaar kan plakken. (ik ben nogal onhandig en ben dus overgestapt na twee aan elkaar geplakte vingers op tape)
De bodem houd de twee zijkanten als stevigheid zo schuif je de lade's er makkelijk in
Deze zij kanten hou je over, deze heb je van de bodem afgehaald van de eerste deksel. 
hiermee verstevig ik de achterkant extra zodat het een stevig geheel word
Dan is de ombouw van het ladeblok klaar
Hierna ga je de drie dozen voorzien van een handvat, zodat je ze makkelijk open kan maken
Ik kies er voor om in het midden van de box twee gaten te maken waardoorheen ik een lint stek

Deze lijm ik vast met seconde lijm, zodat ik zeker weet dat deze niet los zal gaan
Als laatste gebruik ik nog een vierde deksel als top. om de bovenkant mooi af te sluiten. 
Hierop heb ik als versiering een strik opgeplakt. Je kan ook een box nog gebruiken als top, maar ik vond deze hoogte mooier zo.
En dit is het resultaat, een wat meer opgeruimder bureau
Boven op de ladeblok heb ik wat mooie spulletjes neer gezet waar ik dat moment leuk vind, deze kan ik veel afwisselen. En de lades zijn gevuld met allemaal spulletjes waarover ik graag nog wil schrijven.
Omdat ik veel thuis werk en daarvoor veel achter een computer moet zitten heb ik gekozen om een lossen toetsenbord en muis te gebruiken in plaats van alles van mijn laptop. Deze heb ik op een nieuw lade kastje gezet die ik maakte van de Truly Yours boxen, zodat het beeldscherm op de juiste hoogte zit voor mij.

Ik ben erg blij met deze opstelling en dat ik al mijn spulletjes niet op mijn bureau laat liggen maar gewoon in de lades doe.

Wat vind je van deze Do It Yourself? 
Ik heb nog een waslijst aan dingen liggen die ik graag maken wilt, dus als je het leuk vind schrijf ik daar graag over.