zaterdag 2 juni 2012

Inspiration, Little mermaid

"Ik weet niet hoe en niet wanneer, maar ik weet wel dat ik ooit een keer, Dat is mijn wens, net als een mens, bij jou te zijn...."

Ik was erg vaak ziek als kind, ik had heel regelmatig dubbele mid- oorontsteking, waardoor ik veel thuis was, met koorts en pijn. En als ik ziek was mocht ik op pappa's plek zitten op de bank en mijn lievelingsfilm De kleine zeemeermin kijken. Ik heb de band letterlijk zwart gedraaid, keer op keer vond ik het weer spannend en uiteraard kan ik alle liedjes nog steeds mee zingen.

De eerst regels hebben mij jaren zelfs geïnspireerd, omdat ik (net zoals vele) een hele lange tijd opzoek was naar mezelf, kreeg ik best veel kracht uit deze tekst dat ik het ooit wel voor elkaar zou krijgen.

 
Genoeg geschreven, tijd voor de inspiratie look:

Niets mooier bij de zee is blauw, groen en glitters van de schittering van de zon die door het water valt.
 Ik begon met het buitenste deel van de arcadeboog, met een flinke wing met een mooie helder blauwe kleur. Deze laat ik over lopen in een zeeblauwe groene kleur. Daarna heb ik met een donker blauwe kleur wat meer diepte aangebracht bij de arcadeboog. Als laatste een witte highlight onder de wenkbrauw en een zilver blauwe kleur over het bewegend ooglid.
 Onder de onderste wimper rand heb ik ook de blauwe kleur aangebracht en met de zee groene kleur heb ik deze iets vervaagt. In het binnenste ooghoek zit een parelmoer blauw paarse oogpotlood voor meer shine.
 Ik tekende mijn wenkbrauwen bij, voor meer definitie bracht ik zwart oogpotlood aan op de waterlijn en bracht ik nog een kleine eyeliner aan met korte wing, hiervoor gebruikte ik een donker blauwe kleur.
 Op de lippen draag ik uiteraard rood. Ik werd eigenlijk in de winkel ge├»nspireerd, omdat ik een vel rode haarverf kocht en deze die middag gebruikte. Op het pak werd aangegeven dat met bruin haar het net zo rood zou worden als bij donker blond. Nu weet ik wel dat het niet zo werkt, maar dan moet het bedrijf dat niet op het pak zetten. Toch ben ik wel blij met die diep rode kleur, wat vind jij??


 Voor een actie beautykoning.com, ging ik een stapje verder en speelde ik nog meer met eyeliner, meer swirls om de zwiegiheid van de zee te weerspiegelen..

Welke van de twee looks vind je het meest geslaagd?