woensdag 6 juni 2012

NOTD, Rainbow rain


Regenachtige dagen inspireren mij misschien wel het meest. Ik hou van het getik op mijn raam, van de natuurlijke geur als ik door het park fiets, maar misschien nog wel het meest van het gevoel van regen.

Ik loop of fiets graag door de regen, spring stiekem nog wel eens in de plassen en voel me op de een of andere manier vrij.

Op verschillende sites zag ik de ombre nail arts voorbij komen. Toen ik er achter kwam hoe simpel dat was, moest ik het zelf uiteraard ook proberen.

Ik heb het op een nagel gedaan en de rest mint groen gehouden, omdat het wel simpel is maar toch meer werk was dan ik dacht.

Wat je doet is heel simpel. Na je topcoat kies je twee of meer kleuren uit waarmee je het overloop effect wilt maken. Ik koos voor de mint tint en twee blauw kleuren.

Op een make-up sponsje, andere kan ook, maar die zijn vaak wat aan de grove kant, breng je een streep nagellak aan. Je moet wel eerst de spons nat maken zodat niet alle nagellak gelijk intrekt, door de natte spons af te deppen aan een handdoek heb je geen water vlekken in je nail art. Ik heb dus drie kleuren naast elkaar aangebracht op de spons.

Hierna dep je dit meerdere malen op de nagel, tot je tevreden bent met de kleur intensiteit. Hierna zit natuurlijk je hele vinger onder de lak, maar dit haal je snel en makkelijk weg met een wattenstaafje. Dat was het, zo simpel is het.

Ik hoop dat je de uitleg een beetje snapt, als je ook zoiets hebt gemaakt ben ik daar wel erg nieuwsgierig naar, als je het leuk vind kan je me een foto mailen, dan komt er wie weet een verzamel artikel over.


Ik gebruikte,
Sold out for ever
Hip queens wear blue jeans
Pool party at night

Met als top coat, Gosh rainbow een lak met prachtige vlekkerige hologram glitters

Wat vind je van de ombre trend? En heb je deze techniek al eens geprobeerd?